Kära medlemmar i Vänsterpartiet  Skärholmen!

Årets kanske viktigaste dag för oss vänsterpartister, Första maj, är snart här. Enligt folkhälsomyndighetens rekommendationer för minskad smittspridning är det traditionella tåget som annars brukar gå genom Stockholms innerstad inställt. Likaså det firande vår förening brukar ha på förmiddagen i Skärholmen centrum. Det betyder dock inte att firandet och kampfyllda aktiviteter uteblir! Det finns flera sätt att uppmärksamma Första maj utan smittorisk:

1. Häng rött! För att synliggöra och fira arbetarrörelsens egna högtidsdag: häng ut ett rött stycke tyg från balkong eller fönster i din bostad. En röd duk, lakan eller halsduk funkar utmärkt!

2. Vänsterpartiet sänder live! Mellan 12:00 och 14:00 på 1 maj kommer Vänsterpartiet att sända live via sin Facebooksida. Tal, musik och samtal utlovas. Se livesändningen via länken: https://www.facebook.com/events/222370015694558/

3. Vi i Vänsterpartiet Skärholmen kommer att ha en liten lådcykelturné mellan Vårberg och Bredäng från kl. 15. För minskad smittspridning är antalet deltagare i själva tåget begränsat och vi håller avstånd till varandra, men vi uppmuntrar alla som är hemma att öppna sina fönster och delta med sång, slagord och slagverk om vi cyklar förbi ditt hus. Bild på hur rutten går visas längre ner.

Och Första maj är en utmärkt dag att värva fler medlemmar till partiet! Tipsa dina vänner om att bli medlem här: https://vansterpartietweb.azurewebsites.net/#/newregister

Solsken och solidaritet,
Vänsterpartiet Skärholmens styrelse